Ik wil samen met mijn vriend, bij mijn schoonouders intrekken. Mag dit zomaar?

We hebben van een woning, twee woningen gemaakt. Wel met maar een adres en een voordeur. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (1)

Het staat je schoonouders vrij om hun huis te verbouwen en om hun zoon thuis te laten wonen en jij bent zijn vriendin... geen probleem.

Behalve als het een huurhuis is, dan hoort er eerst toestemming gevraagd te worden aan de woningbouwvereniging, niet voor behangen en verven, maar wel het veranderen van een slaapkamer in een badkamer en een keuken aanleggen.

Wat er so-wie-so moet gebeuren is inschrijven bij de gemeente op het adres van je schoonouders.