Zo'n pot speciale pindakaas, voor welke tuinvogels is dat bedoeld?

Vraag me af voor welke vogels het bedoeld is. Ik weet dat het kleine vogels moeten zijn, maar welke?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank je wel allemaal!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het vreemde is dat ik de pot in zo’n afdakje/huisje aan de berging heb hangen op een meter afstand van een zakje noten dat goed bezocht wordt. Om de hoek hangen vetbollen en nog een zakje noten.
Van alles wordt goed gegeten behalve van de pindakaas. Ik heb behalve mezen en kauwtjes, een enkele mus, merel en spreeuw in de tuin [behalve duiven, eksters, kraaien]. Wat kan de oorzaak zijn? verkeerde plek, te laag [hangt zelfs iets hoger dan het zakje met pinda’s]. Ik begrijp het niet.

Het beste antwoord

Vooral meesjes komen erop af, maar ook de kauwtjes snoepen er graag van.
Rieneke1
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Hangt van je omgeving af, hier in hartje (rand)stad geen boomklevers helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het vreemde is dat ik de pot in zo'n afdakje/huisje aan de berging heb hangen op een meter afstand van een zakje noten dat goed bezocht wordt. Om de hoek hangen vetbollen en nog een zakje noten.
Van alles wordt goed gegeten behalve van de pindakaas. Ik heb behalve mezen en kauwtjes, een enkele mus, merel en spreeuw in de tuin [behalve duiven, eksters, kraaien]. Wat kan de oorzaak zijn? verkeerde plek, te laag [hangt zelfs iets hoger dan het zakje met pinda's]. Ik begrijp het niet.
Ivana
10 jaar geleden
Jodocus. Ik had de pindakaas bij de Exion gekocht, was waarschijnlijk overjarig en een beetje uitgedroogd. Ze keken er niet naar om. Vervolgens een pot van de dierenspeciaalzaak en die was in een mum van tijd verorberd.
Die ervaring had ik eerder met vetbollen. Volgend jaar een herhaling van zetten, want er is dit jaar heel wat in de winkels blijven liggen waar ze volgend jaar natuurlijk eerst vanaf moeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou niet leuk zijn Ivana, maar dat kan natuurlijk, jammer en zonde van het geld. Heb nog 2 andere potten in voorraad, zal ik zeker uitproberen :)

Andere antwoorden (2)

In feite alle vogels die ook graag van vetbollen eten. Alle kleine zangvogels en de boomklever, zo'n leuke onzichtbare vogel. Maar kraaien (officieel ook een zangvogel) kunnen er ook wat van, die eten met zijn tweeën een halve pot/blikje leeg in een dag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De zoutloze pindakaas is niet voor een een bepaalde tuinvogel bedoeld. Veel tuinvogels genieten hiervan, onder andere mussen, roodborstjes, pimpelmezen en vinken genieten hier enorm van, maar ook andere soorten maak je hier blij mee.