Mogen wij hier een stenen muur plaatsen?

Wij hebben samen met de buren 20 jaar geleden een houten schutting geplaatst als afscheiding van onze tuinen.
Deze schutting is ongeveer 10 meter lang.
Nu willen wij graag een stenen muur als afscheiding.
Mag dat en mag dat op de erfgrens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

als je het in samenspraak doet met de buren mag hij op de erfgrens
Hij mag niet hoger dan 1.80 zijn.
doe je het zonder samenspraak met de buren moet je hem op eigen grond zetten

Toegevoegd na 1 minuut:
1.80 meter moet 2 meter zijn
boven de 2 meter heb je vergunning nodig onder de 2 meter niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag hij dan tegen de houten schutting staan of hoeveel
cm moet daar tussen zitten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit zou je ook in overleg moeten doen met de gene van wie het houten het is. want hij kan eisen dat hij erbij moet kunnen om het hek te onder houden.

Andere antwoorden (3)

Ja, een schutting mag vervangen worden. Normaal worden de kosten gedeeld. Echter als het een dure schutting is zijn de buren niet verplicht om mee te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk mag dat. Als je maar binnen de maximale hoogte blijft (ik geloof 2.00 meter).
Je moet alleen wel overeenstemming bereiken met je buren. Indien zij er niet mee accoord gaan dan dien je de schutting helemaal zelf te betalen en op je eigen grond zetten. Je zet hem als het ware voor de bestaande schutting. Maar dat moet je natuurlijk niet willen want dan verlies je grond.
Indien zij accoord gaan dan kan je dit gezamenlijk betalen en gezamenlijk neerzetten precies op de erfscheiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In overleg met je buren is veel mogelijk Je moet je alleen aan de normen houden, zoals de schutting mag niet hoger zijn dan 1.80 m.