Is dit asbest?

Hier een close-up: http://puu.sh/7criA.jpg

Dit koord zit in onze houtkachel. Ik vraag me af of dit asbest of keramisch koord is.

Bedankt voor je reactie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Na wat gegoole lijkt mij dat een keramisch koort,kom dit toch het meest tegen als het om kachels gaat.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga geen minnetje geven maar vindt dit een wazig antwoord. Tegenwoordig en al een hele tijd mag men geen asbest mee r gebruiken.
Wat mij betreft is dat geen asbest. Hoe oud is deze kachel. Het ganst wat veel in het licht, terwijl asbest wat doffer is. Als dit een relatief nieuwe kachel is dan is het geen abest niet meer omdat het al een hele tijd verboden is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me glasvezelkoord. Zo te zien is het nog niet oud, en asbest wordt al jaren niet meer toegepast. Glasvezel glimt ook meer dan asbest. Zie de link.