Zeer primitief slot op voordeur. Is woningbouwvereniging verantwoordelijk?

Na-oorlogse woningen met primitief hang- en sluitwerk. Gevolg: Zeer veel inbraken. Simpel forceren van kunststof ramen of - zeer recent - een gesloten voordeur geforceerd (Braaksporen zo goed als nihil, de schoot stak gewoon uit.....!?!). Is de verhuurder, de woningbouwvereniging, verantwoordelijk voor degelijk hang- en sluitwerk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Antwoorden (2)

Het hang en sluitwerk is voor de verantwoordelijkheid van de huurder. Je bent zelf verantwoordelijk voor degelijk hang en sluitwerk in je voor en achterdeur .

Toegevoegd na 52 minuten:
zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/betaalt-kosten-nieuw-deurslot-huurhuis.390490
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je er een lullig oplegslotje op hebt zitten kan niemand van een huurder verwachten dat hij er zelf een meerpuntslot in zet. Hiervoor zou je de deur dusdanig moeten verbouwen dat er eigenlijk een andere deur in moet....en dat is voor de verhuurder
ronron1212
10 jaar geleden
Dat is de vraag niet. Maar bedankt voor de min
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is de vraag wel. Van mij ook een minieuwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Min
ronron1212
10 jaar geleden
Kunststof ramen en deuren zijn niet bepaald oud. Degelijk hang en sluitwerk is voor de huurder als de deuren niet goed zijn maar dat wordt niet gevraagd dan is de verhuurder verantwoordelijk voor de deuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken toch echt situaties waar expliciet staat dat dat voor de verhuurder is. (Juist om te voorkomen dat de deur beschadigd doordat een huurder de hele deur voorziet van allerlei sloten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is de vraag dan ronron?
... dat is voor de verhuurder, betekent volgens mijn woordenboek dat de verhuurder verantwoordelijk is
ronron1212
10 jaar geleden
onderbouw jullie minnen eens met een link waarin staat dat de verhuurder verantwoordelijk is voor hang en sluitwerk
ronron1212
10 jaar geleden
beerenburgerij de vraag gaat over degelijk hang en sluitwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het hang en sluitwerk niet los zien van de deur. Als de verhuurder verantwoordelijk is voor de deur en de huurder voor het slot, dan zou de huurder het bezit van verhuurder moeten bewerken om het slot te plaatsen. Niet bepaald een werkbare situatie, vooral niet als de verhuurder hiervoor geen toestemming zou geven. dat zou een patstelling opleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik mag van de woningbouw niet eens me sloten wisselen dus dan is het ook hun verantwoording voor degelijke sloten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, RR, ik vrees toch dat de anderen gelijk hebben. Het kan inderdaad niet zo zijn dat huurders tal van verschillende dure sloten aanbrengen en de verhuurder wrijft in z'n handen. Ik denk dat ik dus eens de woningbouwvereniging ga aanspreken. Toch bedankt voor je reactie!
De verhuurder is verantwoordelijk voor bijna alle onderhoud.
In de bron een lijst wat voor wie is,
hang en sluitwerk is in ieder geval niet voor de huurder.

Nu wordt het de vraag hoe goed hang en sluitwerk moet zijn;
is het huidige hang en sluitwerk versleten?
Als ik de vraag zo lees is dat wel het geval,
o.a. het woongenot wordt geschaad door een grotere kans op inbraak.

Doet de verhuurder niks, dan:
http://www.huurders.info/huurprijzen-en-woonlasten/onderhoudsprocedure/

Zo kan het ook (bron 2)
Dat zou je als voorbeeld kunnen nemen, voor je verhuurder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+