Waar laat ik lappen stof? (geen vodden)

Ik ben een huis aan het uitruimen en kom tientallen nieuwe lappen tegen, groot genoeg om een kledingstuk van te naaien.
Waar kan ik die laten? Ik vind het jammer als het naar de vodden gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
9.5K

Het beste antwoord

Je kunt ze op Marktplaats zetten. Er zijn veel mensen die stof aanbieden en kopen op Marktplaats. Houd er wel rekening mee dat als het oude lappen zijn, dat de belangstelling niet zo heel groot zou kunnen zijn. Er komen elk seizoen ontzettend veel nieuwe stoffen bij, en naaisters (of naaiers) van nu kopen vaak de stoffen van het seizoen. (de kleren die ik voor mijn oudste dochter naaide, waren soms voor haar 6 jaar jongere dochter niet meer te dragen omdat het compleet uit de mode was door model of stofgebruik)
Verder als het stevige stof is misschien bij een school, om er hutten van te bouwen, als het dunnere stof is misschien ook een school om mee te knutselen,
En anders misschien bij een VMBO-school, waar ook handwerken, naaien wordt onderwezen, of een ROC met een afdeling mode en kleding, daar moeten ze natuurlijk veel oefenen en kunnen ze het misschien goed gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dat is ook een goeie, naar een school
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, misschien wel nieuwe mode.

Andere antwoorden (3)

Die kun je naar de kringloop brengen of je zet ze op www.gratisoptehalen.nl of www.gratisaftehalen.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de tip
In Amsterdam gewoon in de kledingcontainer. Je kunt lappen stof ook naar een verzorgingshuis brengen, daar zitten altijd handwerkclubs die werkelijk alles kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt ze gratis opsturen naar www.packmee.nl De opbrengst gaat naar KIKA en kinderpostzegels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik het goed lees kun je daar geen lappen textiel inleveren. Of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lakens, gordijnen e.d mogen ook. Deze stoffen kunnen gedoneerd worden, zodat ze er ter plekke iets mee doen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, wat ik zie op de site is wel lakens en gordijnen, maar geen lappen textiel. Toch bedankt voor de tip.