Hoe komt het dat de bladeren van mijn Dracaena Marginata gaan hangen? Ik geef hem weinig water en hij staat niet in de volle zon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
25.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat is weinig water? Mogelijk geef je toch nog te veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ie oud? Zo'n plant heeft nu eenmaal niet jet eeuwige leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jet=het
Z512099
10 jaar geleden
In de winter wil hij rond de 13 graden, dus hij kan te warm staan, de oudere bladeren gaan altijd wat hangen, te droge lucht kan ook oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De onderste bladeren van een dracaena marginata gaan na verloop van tijd altijd hangen...Deze bladeren zullen nooitmeer omhoog gaan staan. Ze sterven ook af, en dat is een normaal proces van de plant. Het beste is om deze bladeren af te knippen of ze naar beneden aftrekken, dus nooit omhoog of naar links of rechts trekken. De bladeren lopen trapsgewijs, dus begin altijd bij de onderste.
Wat betreft het water geven,in de winter hebben ze bijna geen water nodig. Ik heb er zelf 2 staan en in de winter laat ik ze rustig 2 maanden zonder staan..geen enkel probleem. Ze kunnen beter uitdrogen dan verzuipen, ik spreek uit ervaring. Als ze verzuipen gaan de wortels rotten en word de stam zacht. Als je stam zacht is dan is de kans klein om hem nog te redden, maar het is wel mogelijk. Ik hoop dat je aan deze informatie iets hebt Groeten
Cobus

Antwoorden (1)

Deze Dracaena, groeit vanuit het hart, met grasachtige bladeren omhoog.
Na verloop van tijd, gaan die bladeren horizontaal staan en nog veel later gaan ze omlaag hangen.
Om daarna af te sterven en af te vallen.
Maar planten die in een te kleine pot staan, slechte grond hebben, te weinig voeding krijgen, te veel kalk in de grond door leiding water te geven, maken opvallend meer bladeren die gaan hangen ( af vallen) dit doet de plant om te overleven.
Haal de plant uit de pot, schud de grond er af en zet hem in een maatje grotere pot in nieuwe goede potgrond, plaats daarna de plant op een schotel.
Dracaena's houden van regenwater, maar ook van regelmatig droge grond.
En natuurlijk op tijd voeding geven.