Is het mogelijk om een 2de expantievat aan te sluiten om een lek van het expantievat van een cv-ketel te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Je hoor.
Als een expansievat lek is loopt het vol met water en verliest het zijn functie.

In grote installaties worden wel vaker 2 kleine vaten geplaatst als 1 grote niet handig is of niet past. (en je hebt ook een backup als er 1 kapot gaat)

Een vol expansievat zal ooit doorroesten. Dan krijgt je lekkage.
Het vat in de ketel zou ik weg (laten) halen (tijdens de volgende onderhoudsbeurt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je expansivat lek is, moet je dat expansievat vervangen. Een tweede plaatsen heeft geen enkel nut.

Een expansievat vangt verschuivingen in het volume van je CV op, zodat leidingen en verbindingen niet knappen bij verwarmen van het water. Als dat lekt, moet je het vervangen.