Overal waar water zich bevindt, is slib. Let wel, in de natuur, dus buiten.

"Slib is vaak als afzetting op waterbodem aanwezig. Waterbodem is die bodem die zich onder het wateroppervlak ter plaatse van sloten, vennen, kanalen, grachten en dergelijke bevindt. De waterbodem is opgebouwd uit een geconsolideerd gedeelte; de "bodem" waarop zich een ongeconsolideerde laag; het "sediment", bevindt. De bodem wordt, om verwarring met de landbodem te voorkomen, ook wel de onderliggende (vaste) bodem genoemd (1e graafprofiel). Het sediment bestaat vaak uit een donkere bruine/zwarte gekleurde sliblaag afkomstig van amorf organisch materiaal, samengesteld uit sterk gedegenereerde plant-, tak-, depositie- en bladresten (hieraan kleeft vaak de meeste verontreiniging)."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van de bodem van een rivier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slib zou ik tegenwoordig niet meer gebruiken voor vruchtbare grond. Mest is makkelijker te verkrijgen en het meeste slib deze dagen is zwaar verontreinigt (vaak met zware metalen)