Ondervloer laminaat nat. Moet laminaat eruit?

Na lekkage komt water via naden naar boven als je op het laminaat staat. Laminaat zelf is nog niet gekruld. Moet laminaat eruit? Er zit onder het laminaat en de ondervloer een betonnen vloer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
12K

Het beste antwoord

JA! Dit weet ik omdat ik 2 maanden geleden precies hetzelfde heb gehad. Kwam aan de zijkanten eruit. Wat er gebeurd als je het niet doet: Laminaat gaat rotten en schimmelen, het water gaat stinken en je beton kan niet drogen. Haal het er zo snel mogelijk uit. Je beton moet echt goed kunnen drogen! Kan op twee manieren. Zeker 2 weken open laten en verwarmingen vaak aan (Zo hebben wij dit ook gedaan) of een apperaat hiervoor huren. Qua stroom en prijs zou ik voor het eerste kiezen. Maar haal het aub er z.s.m. uit!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja zo snel mogelijk als het al maar niet te laat is

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het op water aankomt is laminaat een spons.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Als het te laat is, zal het er ook uit moeten..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het moet er uit hoe je het ook bekijkt.
Het laminaat zal helaas omhoog moeten, anders kan het vocht niet weg/verdampen.

Blijft het te lang nat dan zal inderdaad het laminaat gaan opzetten.