zijn er lokmiddelen voor een wild konijn. op welke geur komen ze af?

ik ben op zoek naar een middeltje of voedsel of lokmiddelen waar een wild konijn op afkomt. en ruiken konijnen goed en tot welke afstand ruiken konijnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en wat ga je met het konijn doen als ie gekomen is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat dacht ik dus ook,waarom wil je een konijn lokken?
Een konijn is een prooidier he,dus heel schichtig en gauw bang.

Antwoorden (3)

De geur van worteltjes vinden ze heerlijk, gewoon grote bospeen in de tuin leggen. Dan komen ze wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het geluid van boerenkool.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is meestal alleen als je zelf een konijn hebt, en die weet dat als hij het 'geluid' van boerenkool hoort, dat hij dan eten krijgt ;)
Witlof vinden konijnen vaak heeeeerlijk! Wortel kan natuurlijk ook goed zijn maar dat vind niet elk konijn lekker (ons oude konijn niet)
Aan mijn eigen konijn te zien ruikt hij niet op een grote afstand. Je kan dus beter wat dingetjes dichtbij het konijn gooien, en dan steeds dichterbij.