Kan iemand mij vertellen welke huiskamer plant dit is? Hij verliest steeds meer bladeren, doe ik iets niet goed in de verzorging? Foto bijgevoegd

Mijn plant verliest nu al een week of 4 iedere week 1 blad, ik zou graag weten wat de naam van mijn plant is zodat ik de verzorging hiervan kan opzoeken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een Alocasia amazonica 'Polly'. Deze plant is vooral aantrekkelijk door de opvallende donkergroene bladeren met lichte nerven. Zet haar op een warme standplaats met een vrij hoge luchtvochtigheid, in halfschaduw tot schaduw. Begiet de plant geregeld en geef haar af en toe wat extra voeding. De potgrond moet rijk zijn aan voeding. Gebruik eventueel een speciaal grondmengsel voor varens of orchideeen.

Het is de Alocasia of in het Nederlands de Skelettenplant, is giftig voor huisdieren. Het is een zeer moeilijke plant die het in onze huiskamer maar enkele maanden gaat huishouden. Het vraagt een zeer vochtige lucht, veel warmte, veel water. Toegevoegd na 4 minuten: Het is uithouden i.p.v. huishouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100