wat kost een convertor kachel als bijverwarming per uur? 2000 watt? of is een keramische beter? goedkoper?

Mijn verwarmings rekening was erg hoog en moest veel bijbetalen. Dit wil ik voorkomen. Heb het idee, dat ik er beter een zuinige bijverwarming bij kan plaatsen dan kachels verder opendraaien. Wie weet dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een kilowattuur kost ongeveer 23 cent. Als je kachel van 2000 watt een halfuurtje op vol vermogen staat (en dat zal in de praktijk waarschijnlijk niet zo zijn), dan kost je dat dus 23 cent

Een keramishe kachel slaat warmte op. als je een hoog/laag kWh-meter hebt kun je hem 's nachts iets goedkoper verhitten. De energieprijs is bij sommge leveranciers iets goedkoper.

Elektrische warmte energie kost méér dan gas warmte energie, tenminste bij een HR ketel. (Bij een ouderwetse maakt het niet uit.) Je kunt op een paar manieren toch winst behalen. 1) Zoals je al doet, meer kleren aantrekken. 2) Niet het hele pand/de hele kamer verwarmen, maar alleen een (zo klein mogelijk) stukje dat je gebruikt. (Doe je al een beetje met een plaid.) Gebruik géén ventilatorkachel, want die verspreidt de warmte juist. Maar eerder een straalkachel die je op jezelf richt. En een elektrische voetenzak. En een verwarmingskussentje onder je muis. En wat je verder maar prettig vindt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100