wat kost een convertor kachel als bijverwarming per uur? 2000 watt? of is een keramische beter? goedkoper?

Mijn verwarmings rekening was erg hoog en moest veel bijbetalen. Dit wil ik voorkomen. Heb het idee, dat ik er beter een zuinige bijverwarming bij kan plaatsen dan kachels verder opendraaien. Wie weet dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trek liever een warme trui en sokken aan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wie zegt, dat ik dat niet doe?............................ is vind ik wel een open deur intrappen hoor..... ik zit nu in een niet-verwarmde kamer achter de pc met twee truien, een hemd aan en een plaid om.... wat heb ik aan je reactie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets als je dit al doet... Veel mensen willen in t-shirt de winter door en stoken zich om
die reden blauw.
In een niet verwarmde kamer is het koud als de omliggende
kamers niet gestookt worden. Mijn bovenburen stoken alleen
bij -20, voor de rest leunen ze op hun buren ["wij hebben het
niet koud!"].
Sorry hoor, maar met deze gegevens in je achterhoofd krijg je
zo'n reactie als mijn vorige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in een oud huis zit, heb je hopelijk al je raamkozijnen laten controleren op een te hoog "kier"-gehalte? Heb ik jaren geleden gehad, moest destijds hfls.1.400,= bij de jaarrekening bijbetalen... had ik ook nooit aan gedacht. Misschien ligt het daar wel aan, de hoge rekening? Ook prachtige "glas in lood" ramen kunnen de oorzaak zijn van je hoge stookkosten en enkel glas natuurlijk. Gordijnen en luiken helpen op sommige momenten van de dag bij koude en warmte. Meer informatie in de link. [Uit de bron:]
Luiken en gordijnen Het op tijd sluiten van authentieke binnen- of buitenluiken of gordijnen kan veel extra wooncomfort opleveren. In de zomermaanden kan hiermee de meeste warmte buitengehouden worden en in de wintermaanden (bijvoorbeeld na zonsondergang) juist binnen worden gehouden. Het kost u niets en kan in sommige gevallen zelfs meer dan de helft van de stookkosten besparen die het plaatsen van dubbelglas u zou opleveren. http://www.monumenten.nl/kennisbank/duurzaamheid-en-energiebesparing/monumentale-ramen

Antwoorden (3)

Een kilowattuur kost ongeveer 23 cent. Als je kachel van 2000 watt een halfuurtje op vol vermogen staat (en dat zal in de praktijk waarschijnlijk niet zo zijn), dan kost je dat dus 23 cent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een keramishe kachel slaat warmte op. als je een hoog/laag kWh-meter hebt kun je hem 's nachts iets goedkoper verhitten. De energieprijs is bij sommge leveranciers iets goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elektrische warmte energie kost méér dan gas warmte energie, tenminste bij een HR ketel. (Bij een ouderwetse maakt het niet uit.)
Je kunt op een paar manieren toch winst behalen.
1) Zoals je al doet, meer kleren aantrekken.
2) Niet het hele pand/de hele kamer verwarmen, maar alleen een (zo klein mogelijk) stukje dat je gebruikt. (Doe je al een beetje met een plaid.)
Gebruik géén ventilatorkachel, want die verspreidt de warmte juist.
Maar eerder een straalkachel die je op jezelf richt.
En een elektrische voetenzak.
En een verwarmingskussentje onder je muis.
En wat je verder maar prettig vindt.