wespennest verwijdert, nog steeds wespen. Hoe lang nog ?

Wij hebben een wespennest gehad onder de dakpannen waardoor wespen op onze badkamer terecht kwamen. We hebben het nest verwijderd, was een flinke. De ochtend erna lagen er ca 70 dode wespen op de vloer van onze badkamer dus we dachten we zijn er vanaf. Maar het is nou 3 dagen geleden en per dag komen er nog ca. 50 wespen tevoorschijn... Hoe lang blijven wespen in de buurt als het nest geruimd is ? Of zou er nog een nest zitten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
7.3K

Het beste antwoord

Vaak zit er nog een deel van het nest, na verwijdering, maar deze tijd van het jaar gaan de wespen vanzelf dood, binnen een week tot 10 dagen is alles dood, alleen de koningin overleeft de winter, maar dat doet zij ergens anders, dus niet in het restant van het nest.
je hoeft nu dus niets meer te doen, alleen even op passen dat je niet op een nog levende wesp trapt zonder schoenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk is het met de dag minder wespen geworden en sinds gisteren geen meer. Lang leve de winter, maar hou mijn hart vast voor komende zomer.