Een plakpers wordt gebruikt om om video super 8 te monteren of repareren, het is een vervanging van tape of plakband.
Technische gegevens van de CIR M.3-Super8 2T special professionele plakpers
Perfect geperforeerde tape, geen randjes of losse stukjes plakband meer!
Uitgerust met twee messen. Een recht mes voor het snijden van film. En een schuin mes voor het snijden van magnetische super8 perfotape.
Het is zeer eenvoudig om de tape perfect over de twee frame lijnen te plakken zodat de tape onzichtbaar is tijdens projecties.
Geschikt voor tape tot een breedte van 17mm waardoor maar liefst vier beelden van 'frame-lijn tot frame-lijn' kunnen worden geplakt, zeer geschikt voor audio montage.
Door middel van een regelknop kunt u millimeter precies twee films tegen elkaar aan leggen/ positioneren en monteren. Tijdens dit proces kunt u de film delen fixeren d.m.v. twee filmtegenhouders.
Repareer films die gebroken zijn zonder verlies van een enkel beeld!
Geregelde plakband spanning voor schokvrije en uiterst soepele montage.
Na elke tape montage staat de plakband weer in perfecte positie voor het maken van de volgende las.
Voorzien van een grondplaat ter bescherming van krassen en het vangt tevens alle kleine losse stukjes tape op zodat het niet over uw montagetafel ronddwaalt. Bovendien wordt de stabiliteit verhoogt van de plakpers.