welk recht heb ik op de code van mijn alarmsysteem ?

Ik heb een huis gekocht met hierin een alarm systeem. nu wil ik deze weer repareren maar hier heb ik een programmeer code voor nodig, die alleen bekend is bij het oorspronkelijke installatie bedrijf. ik neem aan dat ze die niet zomaar geven, maar wat is mijn recht hierop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan wat voor code. Mogelijk is dat code die je ook zou kunnen gebruiken voor alarmsystemen bij hun andere klanten. Ik zou eerst eens met ze gaan praten, het beste even langs gaan, dan krijg je vaak meer gedaan dan via de telefoon.

Antwoorden (1)

Je kunt natuurlijk altijd aan de installateur vragen of zij de code aan je willen geven.

Maar heb jij niet veel verstand van het inbraak systeem, dan kan de die installateur beter vragen of zij het systeem voor jou gebruiksklaar willen maken en het verder (opnieuw) in onderhoud willen nemen.
Zo niet probeer dan een andere installateur.

Heb je wel verstand van de techniek achter het inbraak systeem. Dan hebben veel systemen de optie om teruggebracht te worden naar de fabrieksstand. Deze moet dan opnieuw worden geprogrammeerd.
Op internet kan je handleidingen vinden.

Kan je achterhalen welke type paneel het is. Als het een paneel is die mijn bedrijf verkoopt, kan ik je in contact brengen met een goede installateur met veel kennis van dat systeem.