Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tegels barsten?

Hallo,
wij hebben in onze badkamer tegels
waar allemaal barsten in zitten
we hebben al 1x nieuwe tegels eroverheen gedaan
maar nu vertonen het zelfde type tegel weer die barsten
waar barsten in het glaszuur komen
hij is er niet dwars door heen
weet iemand waardoor dit komt?
alvast bedankt
groeten sander

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het door vocht komt. Dat heb je in de badkamer namelijk nogal veel. Hoe lang geleden heb je die nieuwe tegels laten doen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Wij hebben dit gehad en toen kwam het door vocht. Er bleek niet goed te zijn gevoegd dus het water kwam tussen de tegels te zitten. Tevens bleek er een lekke leiding in de muur te zitten waardoor het van beide kanten vochtig werd.
Zo op het eerste gezicht zag je niet dat het om lekkage ging maar het ontstaan van kleine scheurtjes in het glazuur gaf mij toch wat argwaan. En toen kwamen wij daar achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedankt voor het reageren
nou we hebben het beneden ook in de wc
en daar is het nooit vochitg
en de barst is niet helemaal door
alleen in het glazuur aan de voorkant
bedankt.
gr.sander
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zijn de tegels gewoon niet goed geplaatst. Wanneer het bijvoorbeeld een woning is die af toe beweegd (door verkeer, of omdat hij wat ouder is) en de tegels heeft te weinig lijm dan scheuren de tegels ook soms.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel raar
want in de keuken hebben we ook tegels
maar daar zie je niks
en in de wc en douche zijn de tegels al 1x vervangen
en de tegels zijn door een bouwbedrijf aangebracht
en verkeer hebben we ook niet echt last van
wat zo zwaar is
bedankt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en het gekste is nog
dat de scheuren niet dwars door de tegel heen zijn
maar alleen in het glazuur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is inderdaad vreemd.
Kijk, ik kan je alleen maar mijn ervaringen vertellen.
Ik heb het bij mij in huis gehad in de badkamer, en daar was het een combinatie van vocht (lekkage, slecht gevoegd) en niet goed geplaatst. De lijm was niet over de gehele tegel gezet dus zat er speling tussen. Met als gevolg dat de tegel bij een kleine werking van het huis ging barsten. Bij mijn tegels beneden in het toilet zaten er slechts in een paar tegels barsten. Dat kwam niet door lekkage maar door slechte plaatsing (ook door een bouwbedrijf, dat zegt dus niets). Te weinig lijm, speling tussen de tegels, lichte beweging.,........met als gevolg kleine barst. En hoe gek het ook klinkt...... misschien had het bouwbedrijf voor de keuken een andere tegelzetter ingezet die de keuken dus wel goed heeft betegeld. Who knows?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
we zijn terug ge gaan na de fabrikant van de tegels
en die zeggen dat het niet aan hun ligt
wat heeft u gedaan toen u wist dat het niet u schuld was?
dat het aan het boubedrijf ligt lijkt me sterk maar het zal wel kunnen ze hadden dit ook nog nooit meegemaakt
en bouwen heeeel veel huizen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben het bouwbedrijf aansprakelijk gesteld. Zij zijn toen komen kijken en hebben het ook eigenlijk direct toegegeven.
Die mazzel hebben wij gehad. Maar als de aannemer bijvoorbeeld roept dat het niet hun schuld is maar dat van de fabrikant van de tegels heb je een probleem.
Bij ons was het ook zo dat wij een nieuwbouwwoning hadden, je hebt dan sowieso al de eerste 2 jaar (geloof ik) garantie op gebreken, dus dat is wel ietsje anders. Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt maar dit zou je dan moeten inschakelen.
Of bel eens met je verzekeringsadviseur, misschien valt het wel onder je opstalverzekering
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oke
nou dat doen ze dus
de een zegt dat het niet hun probleem is en de ander ook
dus dat is ook wat we wouden doen
ons huis is nu ongveer 10 jaar oud denk ik
en der zijn al heel veel verschillende mensen geweest
die allemaal tegel zetter waren
sommige hun hele leven al
en hadden dit nog nooit meegemaakt
en via de rechtsbijstand of verzekering kun je dan ook mensen laten komen om er na te kijken?
alvast heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja precies, iedereen wijst naar elkaar en het is nooit hun schuld. Zo werkt dat.
Ik weet niet precies hoe dat werkt met die verzekeringen maar volgens mij moet dat kunnen. Want jullie hebben een probleem en daar ben je voor verzekerd..... dus bel je adviseur en kijk of ze iets kunnen doen. Baat het niet dan schaad het niet.
Veel succes en geen dank! Ik hoop dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dankje wel
Is je huis niet stilletjes aan aan het verzakken. De druk op de tegels wordt vaak vergroot doordat de ene helft verzakt en de andere op zijn plaats blijft. Merk je niets aan andere plekken in het huis (deurkozijnen, vensters ect ect)?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing