Hoeveel mogelijkheden met vier letters HMLG?

Ik huur een kluis en heb de sleutel nog maar ben de combienatie kwijt en de documenten van mijn huis liggen daarin. Een slotenmaker kost 250 euro.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb combinaties van 3 letters nodig met deze letters?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan heb je 4 nCr 3 x 3! mogelijkheden = 24. Achter elke letter kun je 6 combinaties maken. Dat maal 4 verschillende letters is 24. Toegevoegd na 5 minuten: Combinaties: GHL GHM GLH GLM GMH GML HGL HGM HLG HLM HMG HML LGH LGM LHG LHM LMG LMH MGH MGL MHG MHL MLG MLH Succes!

Als je elke letter maar één keer mag gebruiken, zijn er 24 mogelijkheden: --  Voor de eerste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden. --  Voor de tweede letter heb je nog maar 3 mogelijkheden over. --  Voor de derde en laatste letter heb je nog maar 2 mogelijkheden over. --  Totaal: 4*3*2 ofwel 24 mogelijkheden. Als je een letter vaker mag gebruiken, zijn er 64 mogelijkheden: --  Voor de eerste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden. --  Voor de tweede letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden. --  Voor de derde en laatste letter kun je kiezen uit 4 mogelijkheden. --  Totaal: 4*4*4 ofwel 64 mogelijkheden. Kortom: of je nu 24 of 64 mogelijkheden hebt, de klus is binnen redelijke tijd te doen. Je zult wel heel nauwkeurig te werk moeten gaan. Schrijf vantevoren alle mogelijkheden op, en ga ze dan netjes één voor één af. Dat is de enige manier om zeker te weten dat je gestructureerd te werk gaat en dat je geen enkele mogelijke combinatie zult vergeten.   Toegevoegd na 6 minuten:   Ik heb voor beide gevallen alle combinaties even voor je uitgeschreven. Dat past echter niet meer in dit antwoord. Zie daarom de eerste reactie onder dit antwoord. Succes!  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100