Hoe komen wij zo snel mogelijk aan een huurhuis?

Hallo mensen,

Samen met mijn moeder, vriend en zus zijn we op zoek naar een huurhuis in Eindhoven. We wonen nu in een dorpje in Limburg. Tot nu toe staan we bijna 1 jaar ingeschreven op de site van woonbedrijf.

Weet iemand van jullie hoe wij sneller een huurhuis in de buurt van Eindhoven kunnen vinden? Kennen jullie een goede site?

Ons huurhuis zou ook maar maximaal 550 euro per maand mogen kosten en minstens 3 kamers moeten hebben.

Bedankt voor alle tips! Wij willen graag zo snel mogelijk uit ons saaie dorp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, je woont in een saai dorp? Waarom wil je per se naar Eindhoven of omgeving? Eindhoven is nou niet bepaald een mooie stad, vind ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is natuurlijk jou mening Kruidenvrouwtje... Ik denk dat veel mensen het niet met je eens zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Genoeg hits bij Google: Eindhoven lelijke stad. Ik ben bij lange na niet de enige die er zo over denkt.
Maar goed, ieder zijn meug uiteraard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Eindhoven ligt wel het meest slimme vierkante kilometertje ter wereld! Wie zou daar NIET willen wonen? Al is het maar vanwege de kansen op werk die dat biedt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens bij een makelaar geïnformeerd? Veel makelaars verhuren tegenwoordig ook woningen. En probeer toch of je wat meer kunt verwonen want dan heb je meer kans. Is dat met zoveel mensen echt niet mogelijk? En heb je al geïnformeerd of jullie recht hebben op huurtoeslag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kruidenvrouwtje:
Wat je ook kunt googlen: Eindhoven is verkozen tot beste binnenstad van Nederland 2011-2013.
Eindhoven is een mooie, groene, ruime stad en heel prettig om te wonen en winkelen en werken.

Het beste antwoord

Dat gaat gewoon niet lukken. Dat is echt niet reëel!

Voor maar 550 euro en dan nog drie kamers?
Dat wil iedereen wel.

Eindhoven is een studentenstad. Daar zijn alle goedkope woningen zo weg.

In de sociale woningsector moet je heel lang op een wachtlijst en krijgen mensen uit de eigen omgeving meestal voorrang.
Zeker in een stad als Eindhoven zijn er heel veel mensen op die wachtlijst met
een urgentieverklaring.
Die gaan allemaal voor. Dat jij uit jouw dorp weg wilt is geen reden.

En in de vrije sector zijn de huren veel hoger.
Ik weet heel veel te huur: Een-kamer woningen voor meer dan 1000 euro.

Misschien vind je hier meer:
http://www.pararius.nl/nederlands/clientHome.php?lvl1=1&lvl2=1

http://www.huurwoningen.nl/in/eindhoven/

http://www.goethvastgoed.nl/huurwoning/per-direct-huren-eindhoven.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben nu ook een huurhuis voor 530 euro per maand met 3 kamers. Onmogelijk is het niet dat zie je ook op die site van woonbedrijf maar het duurt gewoon zo lang!

Andere antwoorden (1)

De huurwoningmarkt is zoals je zelf weet een lastige markt helaas dus er zijn niet heel erg veel mogelijkheden maar hieronder een paar kleine tips:

Je zou kunnen kijken op de particuliere woningmarkt. Ik heb even snel gezocht maar het beste wat je dan in die prijsklasse kunt krijgen is een 2 kamer appartement (zie bron 1)

Je zou ook eventueel de woningstichting kunnen bellen en vragen of ze speciale projecten zoals bijvoorbeeld "lotingwoningen" hebben. In dat geval kun je wellicht met mazzel sneller een huurhuis krijgen.

Ook een mogelijkheid is te kijken bij AdHoc (zie bron 2)... let er dan wel op dat het vaak tijdelijke woninghuur betreft en dat je daar dus niet definitief gevestigd zult zijn.

Succes!