Als ik de moer van een 15mm knelfitting verwijder, hou ik dan 1/2" schroefdraad over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
8.6K

Het beste antwoord

Ja je houd dan 1/2 schroefdraad over, De grove meting van draadmoer 15 mm knelfitting is c/a 2 cm, onderstaande tabel staan de exacte afmetingen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk houd je dan 3/4" schroefdraad over. Dit komt overeen met 19 mm.
1/2" komt uit op 12,5 mm.
Het kan zelfs zijn dat als je metrische schroefdraad hebt, dat je op M 22 uitkomt.
jc54
10 jaar geleden
Als non techneut ben ik de mening toegedaan dat metrische en whitworth schroefdraad niet samen gaan, dus je kan niet zo maar een oorspronkelijke metrische schroefdraad veranderen in een whitworth draad, omdat de spoed anders is.