Hoe zet ik deze verwarmingsknop uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hij blijft ook op deze stand heel warm

Antwoorden (4)

zoals die nu staat is die uit, hij staat nu op vorstvrij, de kraan zal nu alleen open gaan wanneer het tegen het vriespunt wordt.
10 jaar geleden
Uitzetten kan niet echt met deze knop, hij blijft altijd een beetje open. Dat is namelijk de vorstbeveiliging.
Je kunt het palletje wat dat tegenhoudt wel verwijderen (afbreken), zodat de knop echt dicht kan (vaak). Of je dat wil is natuurlijk een tweede, want het is niet de bedoeling van deze knoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan even - al dan niet laten - kijken of hij los kan en er wel goed op zit.
Misschien zit de knop fout gemonteerd. Kies je voor de laagste stand en krijg je de hoogste zonder het te weten.
Bij meerdere knoppen kunnen die elkaar ook beinvloeden. Als alle andere radiators dicht staan. Dan gaat alle warmte naar die ene die nog wel open staat.
Of deze knop is gewoon stuk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij op deze stand warm blijft
Is hij of stuk, of hij is verkeerd gemonteerd, of hij past niet bij de kraan.
Als hij verkeerd gemonteerd is zal hij ook een beetje los zitten.
Als hij stuk is, of er gewoon niet oppast kan je er beter een nieuwe opzetten.
Neem de oude knop mee naar een groot handel voor de maat, en koop een nieuwe!
De wartel onder de knop kan je tegen de klok in losdraaien al dan niet met een tang.
Hierdoor zal er trouwens geen water uitkomen!