Hoe moet een Japanse wilg gesnoeid worden?

Wanneer en hoe precies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Het beste antwoord

Salix integra Hakuro Nishikii (Japans wilgje) Hierover gaat het volgende.

Uit de bron,Gecultiveerde wilg(jes):
De ‘moderne’ wilg is vaak een klein soort die veredeld is op een onderstam van een tevoren bepaalde hoogte, dit betekend dat deze niet hoger wordt dan de hoogte van de stam als u hem aanschaft.

Het is bij deze soortjes wel belangrijk dat u regelmatig wat onderhoud pleegt. Dit bestaat voornamelijk uit het regelmatig snoeien van het kroontje om hem mooi te houden. Dit houdt in dat er 1x per jaar (in het vroege voorjaar als de eerste bladknopjes uitlopen) flink gesnoeid moet worden in de kroon. Dit kan tot een paar ogen van de ent. Eventueel kunnen alle takken op deze manier weggesnoeid worden, maar u kunt voor het oog een aantal takken laten staan om niet meteen met een kale stam geconfronteerd te worden. Alle soortjes lopen snel weer uit in het voorjaar de takken die u eerder heeft laten staan knipt u in de zomer als nog weg. Zou houdt u een compacte kroon die niet te zwaar wordt voor het veelal nog dunne stammetje.