Wat is de natuurlijke vijand van de gibbon?

Weet iemand dit, en misschien ook nog een site in het nederlands waar veel informatie over de gibbons staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Een natuurlijke vijand van de gibbon is de kuifarend. De harpij is de grootste van de groep kuifarenden. Ik heb een keer op dicovery gezien dat deze wel een gibbon lust. Een bron kan ik niet zomaar vinden, helaaas..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op Wiki is altijd een hoop informatie te vinden!

Toegevoegd na 1 minuut:
De Nederlandse versie is wat beperkt, de Engelse versie is een stuk uitgebreider!

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals bij de meeste mensapen, is de mens de grootste natuurlijke vijand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste vijand is vernietiging van hun leefgebied.
Dat is dan ook wel een hele grote 'natuurlijke'vijand!

Toegevoegd na 52 minuten:
Dat vernietigen daar is de mens verantwoordelijk voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als de meeste gibbons wordt er op de siamangs gejaagd door de mens voor het vlees, maar omdat ze maar weinig vlees leveren en moeilijk te vinden zijn levert dat weinig gevaar voor ze op. Een groot gevaar vormt het verlies aan leefgebied, met name op Sumatra. Daar neemt de menselijke populatie ieder jaar met 3% toe en het meeste laaggelegen woud is al gekapt en wordt gebruikt voor landbouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuurlijke vijand van de gibbon is de mens die zorgt er namelijk voor dat ze bedreigd worden door vernietiging in hun leefgebied doormiddel van bomen kappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval de mens met zijn expansie drang.