wat ben je ongeveer per maand kwijt aan vaste lasten als je gaat huren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (3)

Je bent kwijt wat je vaak ook in een koopwoning aan vaste lasten kwijt bent. De vaste kostenposten zijn:
-De netto huur,
-Gas, water en licht,
-onroerend zaakbelasting (de helft van een eigenaar)
-evt aansluitingen van telefoon, tv etc
-Waterschap en rioolrecht
(Het is verder slim om een inboedelverzekering te hebben).

Ik kan je geen richtbedrag geven omdat dit afhangt van de huurprijs, jouw inkomen, gezinssamenstelling en ook de grootte van de woning

Toegevoegd na 10 minuten:
Vergeet de onroerend zaakbelasting maar. Dat blijkt niet meer aan de orde te zijn,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond de 700/800 euro per maand.
Maar het verschilt per regio.

Kijk eens hier nog wat meningen.

http://forum.viva.nl/forum/list_message/928044
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de huren liggen vaak tussen de 5 a 600 euro ,maar als je recht op huur toeslag hebt dan praat je alweer over een ander bedrag en wat je krijgt aan toeslag hangt dan weer af van je inkomen

gas en licht en water

ben je de hele dag thuis of aan het werk dat scheelt ook weer op de kosten tenzij je de kachel de hele dag op 20 gr laat staan

dus dat zijn kosten die jezelf in de hand hebt