vorige bewoners komt afspraken niet na met woningruil,kunnen zij daar voor aangesproken worden of een boete krijgen?

wij hebben sinds kort woningruil gedaan,en er zijn bepaalde afspraken(sommige staan niet zwart op wit) gemaakt waarbij de vorige bewoners het niet nakomen.Zij zouden het huis schoon achterlaten,alle gaten in de deuren en muren dichten,en de tuin in goede staat achterlaten,en hun eigen grofvuil op straat zetten, nu ben ik hiermee belast. Ook de woningbouw helpt ons niet want die zeggen steeds dat wij de woning hebben geaccepteerd zoals die nu is.
Tevens krijg ik mijn post niet terug van hun,terwijl ik hun post wel heb verstuurd. wat moet ik hiermee? graag een reactie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De post had je zelf ook moeten regelen voor een groot deel via post.nl. Je moet je niet zo afhankelijk laten maken van anderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@conqie ja beide woningen zijn geinspecteerd door een opzichter, en goedgekeurd, alleen was er afgesproken dat de vorige bewoners de stopcontacten gaten in deuren en muren zouden repareren, dat is niet gebeurd, ook de tuin en de vuilcontainers horen zij schoon achter te laten, dat is ook niet gebeurd. terwijl zij bij de overnamelijst dat wel hebben ondertekent.
steun van de woningbouw krijg ik niet.

Antwoorden (1)

Helaas is hier niets aan te doen. Met name het gebrek aan medewerking van de woningbouw is daar debet aan en als jullie inderdaad een contact hebben getekend waarin staat dat je het huis accepteert zoals het is, dan is dat einde oefening. Zijn er gebreken aan het huis die de woningbouw zou moeten repareren, zoals scheuren inde muur, bouwkundige problemen, daar komt de woningbouw niet onderuit.
Het retourneren van post is altijd lastig. Het enige dat er op zit is alle contacten die je hebt een verhuisbericht te sturen, meer kan je niet doen. En post aan die lui terugsturen, laat maar.
Je zegt sommige dingen zwart op wit te hebben met jullie ruilers. Gezien hun gedrag zal het bitter weinig opleveren als je er werk van maakt. Meestal ben je dan duurder uit met nog veel meer ergernissen dan je al hebt; mondelinge afspraken zullen worden ontkend en dan sta je ook met lege handen.
Persoonlijk langs gaan raad ik af. Geeft alleen maar stress en agressie ben ik bang. Je hebt er wel voor gezorgd dat de nutsbedrijven ( gas, licht, kabel , internet, etc. correct zijn aangepast en dat jullie zijn uitgeschreven op het oude adres ( gemeente) om financiële tikken te voorkomen, mag ik aannemen. Zo niet, spoorslags regelen. Heb je nog crediteuren, ook gelijk aanschrijven anders zijn de rapen nog ooit weer gaar, komen de rekeningen nooit aan maar vreemd genoeg een deurwaarder wel.
Heel akelig dat het zo moet lopen. Het recht is vaak krom helaas, en je kunt wel rechten hebben, maar ze halen is soms onmogelijk.
Denk maar dat het een dip in je leven is en dat het, zodra alles geregeld en klaar is, een fijn huis is waar je gelukkig in zult worden. En die lieden, ach....