Hoe wordt vruchtgebruik en recht van overpad verdeeld over meerdere huurders?

Het stuk grond is voor een aantal huurders de enige mogelijkheid om bij hun woning te komen en voor een aantal andere is het een extra uitgang.
Is er dan een bepaalde rangorde qua gebruik?

Wikipedia heb ik al gezien. Het gaat om een stukje praktische invulling.
Het maakt namelijk verschil of er een verbouwing plaats vind, normaal onderhoud of een extra uitgang dagelijks gebruiken, terwijl daar ook een andere mogelijkheid voor is.

Toegevoegd na 18 minuten:
Zo is er bijvoorbeeld een schuur die de enige aansluitpunten vormen voor het repareren van een motorfiets. De motorfiets wordt meerdere keren gestart en getest. De uitlaatgassen zijn hinderlijk, omdat deze het normaal luchten van een slaapkamer onmogelijk maken. Daarnaast is het gebruik van die slaapkamer i.v.m. geluidsoverlast deels niet bruikbaar.
Is dat ook een recht? Hoe zit dat dan bijvoorbeeld?

Toegevoegd na 20 minuten:
Hoe moet dit juridisch worden uitgelegd?

Toegevoegd na 1 dag:
Bij invoer van "Hoe verhoudt zich het recht van overpad tot privacy" kreeg ik een aantal vragen en antwoorden op een deel van mijn concrete vraag. Zo mag dus een van de buren dus niet zijn auto wassen op een pad. Dus zeker niet als de anderen daardoor gehinderd worden om hun recht te gebruiken. (Dit als update voor anderen die een antwoord zoeken op de vraag.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Recht van overpad is een bestaand recht en dat recht kan iedereen ten alle tijden gebruiken als hij of zij dat recht heeft daar zijn geen uitzonderingen op. Als er dus op een gebouw of pand dat recht aanwezig is heb je je als eigenaar daar aan te houden en de gebruikers van de recht op over pad dat recht te laten gebruiken. Het vruchtgebruik is een term uit het erfrecht en heeft hier niets mee te maken
ronron1212
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Weet ook niet wat jij met vruchtgebruik bedoeld. Verder is het recht van overpad niet bedoel om auto's te parkeren en om te spelen het is bedoeld als overpad niet meer en niet minder.
ronron1212
10 jaar geleden
Auto wassen en spelen en rommel neergooien is geen recht van over pad. Het recht van over pad is bedoeld om een door gang te creëren tot de toegang van een perceel of land dus er over heen kunnen gaan om je eigenlijke doel te bereiken.