Heb veel last van insectjes. Welke zijn het en hoe geraak ik er vanaf?

Soort motjes, vliegjes, met donker- en lichtbruine vleugeltjes. 1 tot 1,5 cm groot. Vliegen zeer grillig. Zitten vooral in keukenkastje. Vliegen ook overdag. Sla je ze dood, dan ontstaat er een donkere vlek. Ook solitair rupsje, wormpje, gezien dat aan plafond hangt aan dun draadje. Mogelijk zelfde insect. Hoe geraak ik er vanaf? Ieder dag neutraliseer ik er een stuk of 10, maar de dag erna zijn ze er weer!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Fruitvliegjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, dat niet.

Antwoorden (3)

Mogelijk zijn het vruchtenmotten of meelmotten. Die krijg je vaak in kasten waar droge voedingsmiddelen van granen staan, zoals pakken bloem, brinta, havermout, rijst, pasta etc. Kijk eens je keukenkasten na en vooral ook de pakken en doosjes, zelfs die nog gesloten zijn, kijk of er donkere puntjes te zien zijn of zelfs larven. Is dat zo, dan alles weggooien. Kasten leegmaken, drie keer uitzuigen en de naden nog enkele keren extra ( paar dagen later herhalen). En altijd met sop nat afnemen. Voortaan de meelspijzen in gesloten glazen potten bewaren. Vaak zitten de larven al in de producten, daar is niets aan te doen. Geen reserves aanhouden in deze maanden en goed stofzuigen. Verder kan je er weinig tegen doen behalve de vliegende diertjes dood te slaan en jacht te maken op eventueel bungelende laven. Het komt in augustus vaak voor, tijd van het jaar. Heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roxasect gebruiken!! Een spray die binnen enkele seconden al je vliegende insecten dood. Rode fles te koop bij de Blokker. Kost ongeveer 6 euro!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Papiervisjes, zilvervisjes en allerlei motjes kun je thuis tegenkomen. Hierbij nog een informatief artikeltje over deze lastpakken

http://www.50plusplein.nl/Lifestyle/art/12643/broodkever-verschanst-zich-graag-in-keukenkast