Hoe kan het zijn als alle thermostaten uit staan op sterstand de vloerverwarming toch aanslaat?

Wij hebben een nieuwbouw appartement, gelijkvloers uit 2011. We hebben in alle vertrekken, woon, bad, en twee slaapkamers, vloerverwarming. Nu in de zomer hebben we al onze thermostaten op de sterstand. Toch slaat de vloerverwarming op de raarste tijden aan met als gevolg ook gasverlies. Verschillende cv monteurs hebben geen defect aan de cv ketel kunnen ontdekken. Kan het een defect aan de vloerverwarming zelf zijn, dus onder vloer. Bijv. door het verkeerd aanleggen van de vloerverwarming?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Veel vloerverwarmingsystemen pompen om de zoveel tijd het water door het systeem om de pomp even te laten werken; het is aan te raden een vloerverwarmingspomp elke dag een paar minuten te laten draaien. Nieuwere pompen doen dit vanzelf. Het kan zijn dat dit bij jou ook gebeurt, maar in een situatie met alle thermostaten op * zou de CV daarbij niet aan mogen slaan (zolang het niet vriest binnen ;-). De pomp moet dan gewoon onverwarmd water rondpompen. Weet je zeker dat je CV aanslaat?