Hoe kan ik een waterleiding testen?

Waterleiding loopt in de muur, hoe kan ik nu testen of er een kleine lekkage zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben heel benieuwd naar de antwoorden. Wij zitten volgens mij met een lekkage naar de radiator.

Het beste antwoord

Voor het onder druk zetten van uw leidingen voor het opsporen van lekkages. Voorzien van 15 mm insteek-koppeling, Schrader-(autoband)ventiel en drukmeter tot 6 bar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn volgens mij bepaalde apparaatjes op de markt waarmee het vochtgehalte van de muur gemeten kan worden. Als er op een bepaalde plek meer vocht gemeten wordt, wijst dit zeer waarschijnlijk op een lekkage van de waterleiding in de muur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, het apparaatje heet blijkbaar gewoon een vochtmeter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak kun je het zien aan een vochtige plek op de muur maar als het maar een hele kleine lekkage is dan duurt dit wel iets langer
met een vochtigheidsmeter kun je lokaliseren waar ongeveer het lek zit
als het een groot lek is dan moet je alle kranen dicht zetten en kijken naar je watermeter als die blijft lopen is er ergens een lek
suc6