bestaat er zoiets als een waterdamp ventilatie?

Je hebt wel kleine ventilatoren waarbij je dit handmatig kunt doen.
maar bestaat dit ook in het groot? Hiermee bedoel ik een ventilatiesysteem waarin je water kunt opslaan waarbij er met het blazen waternevel in de lucht terecht komt.

Toegevoegd na 3 minuten:
en stijgt de luchtvochtigheid hierdoor dermate dat er schimmel kan ontstaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ja, ik heb zelf een Boneco 2055d luchtbevochtiger en die verdampt ongeveer 5 liter water per dag. En de nevel is zo fijn dat je geen schimmel krijgt. Op mijn hygrometer is de luchtvochtigheid ongeveer 32% als hij uitstaat in de winter en 42% als hij aan staat. De beste luchtvochtigheid is tussen de 40-60%
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Levert dat geen gevaar met legionella?
paulus811
10 jaar geleden
Nee, er zit een zilverstick in die bacteriën doodt. Je moet het water wel dagelijks verversen en de bak af en toe schoonmaken, want het werkt ook als een stofzuiger die het stof in het water opvangt. Meubels en huisdieren zijn blij met dit ding, vooral in de winter. In de zomer is de luchtvochtigheid goed en extra vocht niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké,bedankt ik wist niet dat er zo'n stick in zit.