Hoe heet zo'n hoogtemeter voor in het water?

Waar ook opstaat van NAP enzo. En waar kan je deze kopen?
Zie afbeelding.
Hoeft niet per se zoiets te zijn, maar gewoon iets waarmee je de hoogte kan meten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat de naam het dichts in de buurt komt bij peilstok

Toegevoegd na 2 uur:
En ik denk dat de meesten aangebracht zullen worden door Rijkswaterstaat.
Maar je zou het eens kunnen proberen in een watersport/scheepvaartwinkel
maar ik geef je weinig kans, wegens de eerder genoemde Rijkswaterstaat
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt denk ik beter proberen er zelf een te maken.

Andere antwoorden (2)

Dat is een gewone meetlat en omdat die in het water zit noemt men dat een peil- of niveaumeter.
Deze is in zover speciaal om dat die opgesteld is volgens het N.A.P., zijnde Normaal Amsterdams Peil.
Hoe hoog dat is kan u lezen in bijlage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat die in de handel zijn voor particulieren maar met een beetje handigheid denk ik dat u die zelf kan namaken.
Ik zou eens navragen op de gemeente, wellicht kunnen die u verder helpen.
Dit heet een peilSCHAAL (dus niet peilstok). Als je daarop Googled vindt je vanalles. Bijvoorbeeld deze leverancier: www.hocomac.nl . Vast ook wel te vinden op 2e hands sites.
Deze peilschalen worden vooral door waterschappen gebruikt. Misschien hebben ze daar nog wat liggen. Hier kun je zien welke waterschap bij jou in de buurt zit, met telefoonnummers etc: www.waterschappen.nl/mijn-waterschap-kaartje.html