Wat is geschikt om in een mini-kweekkas te kweken?

Ik heb net een mini-kweekkas opgehaald, en ik vraag me af wat voor groenten of kruiden ik erin kan kweken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben niet van plan de planten later in de tuin te zetten. De plantjes moeten dan ook klein zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Je kan er heel veel in kweken.

Op dit moment is het een goede tijd om knolselderij en peprs voor te zaaien. Over een paar weken barst het zaaiseizoen echt los, en dan kan je bv je tomaten, petunias, lobelias ed gaan voorzaaien.

Als je plantjes 5-10 cm hoog zijn moet je ze wel er uit halen en in potjes planten,anders zijn de wortels echt te ver door elkaar gegroeid. Ik doe dat door de kweekbak vol water te zetten: De platjes laten dan makkelijker los van elkaar.

Vervolgens de planten in potjes in een schaduw voor een dag ov 4 zodat ze niet te snel uitdrogen (zon).

vanaf ijsheiligen kan je alle plantjes uit zetten in de tuin.

Toegevoegd na 1 uur:
Je geeft aan dat je niet van plan bent de plantjes in de tuin te zetten. Dan is -naar mijn mening- zo'n kastje een beetje overbodig. De broedkastjes zijn echt bedoelt om plantjes in voor te zaaien.
Wat je zou kunnen overwegen om kleine vleesetende plantjes erin te zetten. Drosera achtigen vinden een hoge lucht en bodem vochtigheid en hoge temperatuur heerlijk.

De meeste kruiden vinden zo'n bakje te ondiep om lekker uit te groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt ieder zaad hierin opkweken, na een paar weken dien je ze dan ovet te planten naar wat grotere potten. Vervolgens kan het meeste zo rond begin April in je tuin zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijm.. rozemarijn, mini tomaatjes, aardbeitjes, salie, mint, citroengras.. ..