Ik had een onverwacht nestje van mijn konijntjes maar ik denk dat het terug zwanger is hoe kan ik dat weten ?

Dus zoals ik al zei had ik een onverwacht nestje van vier babykonijntjes toen ik ze vond waren ze allemaal dood maar ik denk dat men konijn terug zwanger is hoe kan ik dat zeker weten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Enja op de foto dat zijn men twee konijntjes

Toegevoegd na 23 minuten:
aub mag ik nog een paar antwoorden dankje voor iedereen die al heeft geantwoord

Toegevoegd na 25 minuten:
ps als er een nestje geboren is,
zal ik er een paar foto's op zetten

Toegevoegd na 33 minuten:
dankjewel iedereen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de antwoorden van crea en mij gecombineerd alle informatie geven die j nodig hebt. Verder is het afwachten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel

Antwoorden (2)

Het is heel moeilijk om te weten of je konijn zwanger is of niet. Je ziet nagenoeg niets aan haar. Wel heeft ze een onverzadigbare honger. Altijd opzoek naar eten. De draagtijd van een konijn is 28 tot 32 dagen, afhankelijk van de grootte van je konijn.
Rustig afwachten, meer kan je niet doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Toch iets gevonden zodat je het wel kunt zien:
Een zwanger konijn zal een nest gaan maken, en vachthaar gaan plukken, meestal uit de borst, om het nest mee te bekleden. De buik wordt dikker en de tepels zwellen op.
- Hoe lang is de draagtijd bij konijnen?
Normale draagtijd is 28-31 dagen, maar dat kan nog wel eens een paar dagen verschillen.
- Hoe oud kan een konijn zwanger worden?
Een konijn kan vanaf 3,5 maand zwanger worden, maar dat is veel te jong.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker weet je het pas over 6 tot 8 weken. Een konijn kan heel lang de dlzwangerschap verborgen houden l. Maar ga er maar vanuit dat ze draagt. Konijnen hebben namelijk 2 baarmoeders en kunnen na een bevalling direct weer zwanger worden. Laat het mannetje castreren of zet hem apart (maar liever castreren)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dracht is geen 6 weken! Een dikke maand.