Nee, dat lijkt me sterk. De isolatie in een spouwmuur is vaak van een zacht materiaal. Niet sterk genoeg om je muur te doen scheuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je niet ergens in de leidingen in de muur geen lek ?
Dat hadden wij in het begin ook. Als het eel lek is, zo snel mogelijk er wat aan (laten) doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Teveel Pur schuim kan muren uiteen drukken, maar dat is wel uitzonderlijk.

Over welke soort isolatie gaat het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe, Nee.
Waarschijnijk heb je te maken met een zogenaamde krimpscheur, maar om daar een uitspraak over te doen zou je de scheur moeten zien of veel meer informatie nodig hebben...
Waar zitten de scheuren, binnen- of buitenmuur?
Hoe lang is de muur die gescheurd is?
Wanneer is de scheur ontstaan?
Welk isolatiemateriaal zit er in de geisoleerde muur?
Waar is de muur van gemaakt(metselsteen, kalkzandsteen, beton, hout)?

Groet,

Robert
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik mis iets in de reacties hierboven. De spouwmuurisolatie kan in mijn ogen weliswaar geen scheur veroorzaken. Iets wat wel kan is een scheur vergroten. Vooral als het een iets uitzettend materiaal, zie bron, is als spouwmuurisolatie.