Waar kan ik een afdek-deksel voor een conservenblik kopen?

Ik heb er ooit één gekregen bij een half blik kattenvoer, en het is zo makkelijk! In de winkel (Blokker, Marskramer enz.) ben ik ze nog nooit tegengekomen! Ik bedoel dus niet van die plastic zakjes met een elastiekje, maar een plastic dekseltje, wat je erop kan klemmen.

Toegevoegd na 7 uur:
En zijn ze er ook in grotere maten, zodat ik ze ook voor bv. een literblik kan gebruiken? Tot nu toe alleen kleine gevonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
9.5K

Het beste antwoord

Hier kan je een design exemplaar kopen: http://www.luxebeest.nl/a-27621429/kitty-corner/united-pets-tartolo-conservenblik-deksel/

Toegevoegd na 4 minuten:
En hier is een eenvoudiger uitvoering: http://dierenspeciaalzaakxxl.com/blikken-en-kuipjes/880-Afsluitdeksel-Blik-5400274911791.html

Toegevoegd na 7 uur:
Het is niet goed om etenswaren langere tijd in een geopend blik te bewaren. Daarom zijn de dekseltjes alleen voor kleine blikjes. Als je een deel van de inhoud van een groot blik voor langere tijd goed wilt houden moet je Tupperwarebakjes (of vergelijkbaar, die de vacuüm kunt afsluiten) gebruiken.

Wil je weten waarom bovenstaande zo is, dan staat dat hier geschreven: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/artikelen-blik-bewaren-geopend.15367
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk, ook de toevoeging. Toch zijn tegenwoordig (bijna) alle blikken gelakt aan de binnenkant, dus bv. een blik bruine bonen zou je wel een paar dagen in de koelkast kunnen bewaren.
In ieder geval allen bedankt voor het meedenken! (+)

Andere antwoorden (3)

Een plastic afsluitdeksel kun je kopen bij Jumper een dierenspeciaalzaak, op onderstaande site kun je ze ook volop kopen:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_blik/shinycat/93663
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ooit een setje van die deksels gekocht bij de Action. Wie weet hebben ze ze nog steeds.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Af en toe zijn er acties, reclame van een bekend merk kattenvoer, dat dán als extra zo'n plastic afdek-dekseltje, dat heel lang mee gaat, op een blikje verkoopt. Het is dus gratis, mits je het blik kattenvoer koopt.

Gewoon even opletten in de supermarkt.

Toegevoegd na 1 uur:
Je vraagt naar een grote uitvoering, helaas die heb ik niet eerder gezien, ik ken alleen de maat die op een 400 gr (?) "normaal" blik kattenvoer past.