schoenen die in trapportiek rondslingen zijn die verzekerd tegen diefstal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Dat hangt er een beetje van af wat voor trapportiek het is.
Is het open, zoals bijvoorbeeld in Den Haag veel huizen zijn met een open
trapportiek?
Dan in ieder geval niet, want dan is dat een voor iedereen toegankelijke ruimte.

Is het een portiek van een flat, afgesloten met een deur, maar waar wel anderen, niet bewoners naar binnen kunnen?
Ook dan niet, want dan is dat een voor iedereen toegankelijke ruimte.

Is het een echt gesloten portiek, waar niemand in kan die daar niet woont,
zonder dat die iemand er heel expliciet toegang verschaft krijgt,
door een bewoner?
Dan heb je kans.
Hoewel ook dan de verzekering kan zeggen dat van iets wat rondslingert in wat niet je eigen huis is, en dus toegankelijk voor anderen, medeflatbewoners,
je nooit kan zeggen wie dat meegenomen heeft.
Eigen risico.

Voorbeeld:
Ik zet in mijn eigen voortuin een leuk beeld. Dat wordt gestolen. Dat mag niet!!!!
Maar de verzekeraar zal toch zeggen: als het niet aard en nagelvast is
verankerd, ja dan loop je zelf dat risico.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, net zo min als schoenen die rondslingeren in het park verzekerd zijn. Als die gestolen worden is het nalatigheid of zelfs gelegenheidsverschaffing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een (afgesloten) portiek is toch geen openbare ruimte, zoals een park? Ik vraag me af of er zo maar dezelfde regels gelden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het idee van een portiek is juist dat het een (semi-)publieke ruimte is.