Zijn er meer flats met garage dan zonder?

Ik en iemand had een discussie. En ik wil graag weten wie er gelijk heeft.

Zijn er meer flats met garages of meer flats zonder garage?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het gaat om flatgebouwen dan zijn er meer zonder garage dan met. Maar alle nieuwe flatgebouwen zijn veel groter dan de oude, en hebben wél allemaal een garage. Dus als je gaat kijken naar het aantal flatwoningen, dan zijn er inmiddels waarschijnlijk meer van waar de bewoners hun auto in een garage kunnen zetten dan die waarbij hun voertuig buiten moet staan.

Als je met flats flatgebouwen bedoelt, dan zouden er wel meer flats met garage zijn dan zonder. Als je met flats de woonruimte bedoelt, dan zijn er sowieso minder flats met een garage dan zonder. Aangezien je niet voor elke woning in een flatgebouw een garage kan bouwen, met oog op de ruimte.

Er zijn veel meer flats zonder parkeergarage dan met en er zijn veel meer mensen die in een flat wonen zonder parkeermogelijkheid op een (prive) parkeerplek dan met. Dit ondanks het feit dat de definitie van een flat wel ruim in te vullen is. Dit komt omdat flats vaker voor sociale woningbouw worden gebruikt en er een overdaad aan oudere flats is zonder parkeervoorzieningen. Ik durf zelfs te gokken dat er zelfs nu nog steeds meer flats zonder dan met parkeergelegenheid worden gebouwd maar dat is een niet onderbouwde uitspraak en wat dit betreft is dit wel een leuke vraag want het is ook niet eenvoudig te vinden.

Flats is een ruim begrip. Elke flat een eigen garage nee. Overhet algemeen is het zo dat bij flat gebouwen een parkeer terrein is en een aantal garages. De flats moet je namelijk even los zien van de garage. Je koop of huurt een flat en je kan een garage kopen of huren. Nieuwe flats hebben vaak een parkeer garage en daar moet ook apart voor worden betaald. Flatgebouwen dan hebben we het over meer dan 3 of 4 woonlagen waarin meerdere gezinnen wonen als je dat als definitie neemt dan zijn er veel meer flats met een parkeermogelijkheid voor de deur dan met een garage of parkeergarage

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100