Een mok heeft ALTIJD een oor, een beker hoeft geen oren te hebben maar het mag wel.

Van Dale:
be·ker (de; m; meervoud: bekers) drinkgerei: drinkbeker
mok (de; v(m); meervoud: mokken) 1drinkbeker met oor

http://relatiegeschenkenblog.nl/2011/12/20/wat-is-het-verschil-tussen-bekers-bedrukken-en-mokken-bedrukken/ zegt hierover:
Voor de woordenboeken is er weinig verschil tussen een beker of een mok. De redactie heeft onderzoek gedaan naar de twee termen bekers bedrukken en mokken bedrukken. 250 respondenten vulde een online survey in. Voor welke termen kiest u?

Onderzoek resulteert in interessante feiten
Aan het onderzoek deden 250 personen mee. Hierbij werd de leeftijd wel ingevuld maar is er niet een voorselectie gemaakt uit bijvoorbeeld twintigers of dertigers. Het blijkt dat koffiedrinkers eerder voor de woorden mokken bedrukken kiezen dan voor bekers bedrukken. Theeliefhebbers kiezen wel voor ‘bekers bedrukken’. Ook blijkt dat mensen van 45+ jaar een duidelijke voorkeur hebben voor de mok en dat respondenten onder de 45 jaar eerder kiezen voor het woord beker. Dat is opvallend, want eerder beschreven wij dat de woordenboeken nagenoeg dezelfde definitie hanteren. Het enige verschil dat de redactie kon vinden, is dat een mok een ‘oor’ heeft en een beker niet per sé. Uit het onderzoek kwam dit verschil niet duidelijk naar voren. Bekers bedrukken of mokken bedrukken? Smaken en de echte definitie van een woord verschillen nou eenmaal per mens!

Toegevoegd na 1 minuut:
Afgebeeld is een plaatje van een (melk)beker wat je dus nooit een mok mag noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mok heeft een oor
en een beker niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo heb ik het altijd geleerd en begrepen.
Maar dat kan best dialect zijn.
Dus hoef je het er niet mee eens te zijn.

Een beker of mok is een kom, meestal van keramiek en met vaak een oor als handvat.

Een beker is vaak eenvoudig van vorm, en wat groter dan een kopje. Vanwege de eenvoudige vorm is de beker een geliefd voorwerp om er een afbeelding op te zetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beker_(voorwerp)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
... en de beker met de grote oren...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat het juist andersom was..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk maar wat Pelle gevonden heeft: Het enige verschil dat de redactie kon vinden, is dat een mok een ‘oor’ heeft en een beker niet per sé.