Mag ik papier verbranden in mijn kachel?

Ik zou graag papier willen verbranden in mijn kachel, kan dat zomaar?

Het gaat hier om de
nestor martin surdiac harmony 3

Alvast bedankt! :)

Toegevoegd na 22 minuten:
Heb ik dan ook kans op een schoorsteenbrand?
(schoorsteen wordt 1x per jaar schoongemaakt)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Geeft veel rotzooi in je kachel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.....maar dat is de vraag niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
En daarom ook als een reactie, en niet als antwoord

Het beste antwoord

Het is niet verboden. Verstandig is anders (grote hoeveelheden dan). Het levert veel roet, as, en rotzooi op.

Als de kachel goed heet is, kan je er met gerust hart de administratie of een verzameling liefdesbrieven in gooien (eventueel in porties). Je kachel louter op papier stoken zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag.
Als jij een kachel in jouw kamer hebt staan is die van jou.
Dan mag jij daar hout in verbranden en sinasappelschillen en karton
en ook papier.
Niemand die dat jou kan verbieden.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/papieren-verbranden-houtkachel.274304