Hoe kort ik luxaflex in?

Mijn luxaflex (hoogte 155 cm, 67 lamellen van 25 mm breed) is "opgetrokken" ongeveer 75 mm dik. De vrije ruimte voor het naar binnen open slaande raam is maar 60 mm. Hoeveel lamellen moet je nu inkorten om de bundel 15 mm dunner te maken en blijven er dan voldoende lamellen over om het raam toch nog af te dekken voor de zon? Wie weet raad en heeft een goed advies? De luxaflex was op maat gemaakt dus geen lamellen te veel en ik heb al geprobeerd ze meer naar binnen te plaatsen, maar het raam kan nog steeds maar op een kier open. Zonde om nieuwe (3 x ) zonwering weg te gooien van een paar honderd euro, toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar bestaat een speciale lamellenschaar voor die u maar eenmaal moet instellen en mooie afgeronde hoekjes kan snijden. Toegevoegd na 11 minuten: Om uw raam toch nog te kunnen openen is er een goede oplossing. Plaats uw luxaflex net boven de raamopening en niet in de opening. Op die manier kan u die optrekken tot boven uw opendraaiend raam.

Bronnen:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/...
http://www.klustips.nl/klussen/Jaloezie%C3...

De enige manier is proberen en dan in de deze volgorde: Laat hem helemaal zakken. Maak de optrek koorden (koortjes die door de gaatjes in de lamellen lopen) los van de onder lat. Haal nu de optrek koorden bijvoorbeeld uit de onderste 5 lamellen. Schuif nu die lamellen eruit. Leg vervolgens de onderste lat weer (maar dan hoger) terug en knoop de optrek koorden weer vast. Trek de luxaflex weer op en kijk hoeveel dit geholpen heeft. Is dit niet genoeg dan op dezelfde manier nog eens herhalen met meer of minder lamellen te verwijderen. Als je hebt bereikt wat je wil knip je de buitenste koorden/banden gewoon af. Succes Jaap.

Ik vrees dat je dit niet zal kunnen oplossen, zeker niet wanneer je het esthetisch nog mooi wil houden. Spreek de vakman aan die dit bij jou komen opmeten is, want deze is duidelijk in de fout gegaan! Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100