Wat kan de oorzaak van slecht doorlopende afvoer zijn?

In november verleden jaar was onze afvoer verstopt. Deze is toen doorgespoten door een riool bedrijf en tevens is er een deel vernieuwd door een installateur. Hierna leek het een aantal dagen goed te gaan. Maar al snel liep het weer niet weg, zowel de keuken, wasmachine, afwasmachine en uitstortbak in garage gaven problemen. De installateur er weer bij en in de keuken en de wasmachine een sifon met beluchter geplaatst. Dit daar het borrelde. Nu loopt het nog steeds niet weg en borrelt ook nog. Hoewel soms gaat alles goed en verdwijnt het water gewoon zonder probleem. Onze reguliere ontluchter zit gekoppeld aan de hoofdleiding met twee wc's, wasbakken, bad en douche, daar geen probleem mee. De keukenleiding komt bij de beneden wc samen met de leiding van boven die geen problemen geeft. W@at kan hier aan de hand zijn, de installateur weet het niet meer en geeft aan spuit nog maar een keer door. Echter daar het water soms goed wegloopt denken wij dat dit geen enkel effect heeft. Ook daar het meestal blijft staan met, ondanks de aangepaste sifon, veel gebubbel. De keuken afvoer is 50 mm, deze gaat over in de hoofdleidning oinder de keuken deze is 70mm!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien eens met camera-inspectie laten kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet bevroren?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de verstopping toch niet verholpen. Bij het ontstoppen ontstaat er een opening in de vervuiling die veel kleiner is dan de diameter van de afvoerbuis. voldoende om water af te voeren. Er hoeft maar een stukje wc papier voor te zitten en hij lijkt weer verstopt te zitten.
Het wc papiertje weekt na een tijd los, daarna lijkt hij weer door te lopen.

Kijk hier eens na.

http://www.roveq.nl/index.php/afvoer-onderhoudprogramma.html

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op dat met het doorspuiten er toch een stuk 'koek' voor de toilet aansluiting is gekomen. Dit wordt verholpen, dank.