Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rolluik kapot, reparatiekosten voor huurder of verhuurder?

Ik kon op internet niet echt een duidelijk antwoord vinden, dus hier een poging.

Huurder huurt bijna een jaar (11 maanden) een woning van verhuurder. Bij het ophalen van het rolluik knapt de band. Huurder schrijft op het betreffende moment 'als de monteur komt zijn de kosten voor mij, ik heb het immers kapot gemaakt'.

Maar is dit wel zo? Het rolluik, de buitenkant, is risico voor de verhuurder. De band zit aan de binnenkant van de woning. Buitenkant verven is voor verhuurder, binnenkant voor huurder. Maar een rolluik is niet met verven te vergelijken...

Wie moet de monteur betalen, huurder of verhuurder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wij betalen huur voor de rolluiken. Bij ons is het dus duidelijk voor de verhuurder.

Als de vorige bewoners het hebben laten hangen, dan zou het op de lijst met spullen ter overname moeten staan, dan is het uw eigendom geworden.
Heeft iedereen in de straat dezelfde, dan is de kans groter dat ze eigendom zijn van de verhuurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het rolluik bij de woning hoort en niet is achter gelaten door een vorige huurder en de volgende huurder dat dus heeft overgenomen dan hoort de reparatie bij de verhuurder anders dus niet.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding