Welke houtsoort is het meeste geschikt om een skateramp te maken?

Het is de bedoeling om de skateramp buiten te laten staan (met eventueel een doek erover).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
19.5K

Het beste antwoord

Multiplex of Massonite een goede uitleg staat op

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.xtremeskater.com/&prev=/search%3Fq%3Dskateramp%2Bmaken%26hl%3Dnl%26client%3Dsafari&sa=X&ei=AOksUbzlBuSt0QX-r4DYBw&ved=0CEUQ7gEwBA

Als u geen gebruik maken van skatelite (ofwel massonite of geen toplaag), is het een goed idee om waterbestendige verf te gebruiken om het te beschermen tegen zon en regen. Twee soorten verf die goed werken want dit is Spar urethaan en polyurethaan verf. Naast het schilderen van de helling, een reusachtig zeil is ook een goed idee, het laatste wat je wilt is water poolen op je oprit (geverfd of niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is wel een leuke site maar hier hebben ze niet te maken met dezelfde weersomstandigheden als in Nederland.

Andere antwoorden (2)

Ik zou voor betonplex gaan, dat is 2e hands ook in redelijk goeie kwaliteit te krijgen.
knip en plakwerk:

De miniramps worden in de standaard uitvoering opgebouwd uit de volgende materialen:

Zij- en achterwanden: onbehandeld Underlayment
Onderplaten: Underlayment
Topplaat: Berken multiplex
Dragende balken: onbehandeld vuren
Coping: Verzinkt staal

Deze materialen zijn niet goed bestand tegen de weersinvloeden. In de standaard uitvoering kun je deze miniramps eigenlijk ook beter alleen indoor of outdoor onder een afdak gebruiken.

Tegen meerprijs zijn deze ramps ook in weersbestendige materialen te leveren:

Zij- en achterwanden: Betonplex
Onderplaten: Betonplex
Topplaat: Hectik toplayer, een speciale weersbestendig plaatmateriaal dat zeer goed skate
Dragende balken: Gewolmaniseerd Vuren
Coping: Verzinkt staal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik voor de zijkanten betonplex.

Voor de curve en de rest van de bovenkant watervast verlijmd multiplex.
Zorg dat het goede kwaliteit is anders kunnen de lagen van het multiplex loslaten.
Zorg dat er nergens water op blijft staan of tussen kan komen.

Maak het stuk waar je skate niet met betonplex dit is te glad.
Schilder ook niet zomaar het oppervlak waar je op skate hierdoor word het ook glad.

Hout is eigenlijk niet een optimaal materiaal voor een buiten skatebaan. Maar hij zou het zeker wel een jaar volhouden en als je wat stuk gaat op tijd vervangt nog wel langer