Hoe kun je als student goedkoop en luxe wonen?

Met goedkoop bedoel ik 450 euro inclusief en met luxe bedoel ik een eigen keuken en badkamer (hoeft niet groot of heel nieuw te zijn). Zijn er bepaalde manieren van wonen of trucjes waardoor je ergens een betere en goedkopere kamer kunt vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga op zoek naar een studio net buiten een grote stad. Met je OV ben je dan zo bij je school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan niet. Nergens. Dan moet je niet gaan studeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een student kan zeker wel voor die prijs luxe wonen. Alsof een student leeft van hongerloontjes... :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt studios met keuken, badkamer, plek voor wasmachine en dergelijke (alles voor jezelf dus) voor 400 incl g/w/l. Je moet alleen goed zoeken.
Daarbij zijn er ook studenten die een salaris van 1500 per maand hebben...kan ook.

Het beste antwoord

Dat is moeilijk, een bijna onmogelijke wens.

Ik kan het niet goed voor je uitzoeken, een woonplaats of regio geef je niet op.
Vroeger had je de mogelijkheid van een hospita, tegenwoordig zijn er mensen met een eigen huis en een verhuurbare ruimte een soort van studio, maar je zal het moeten met een lampje.
Verder weet ik dat ze er wel moeten zijn 2-kamer flatjes, maar waar ? Ook die zal je moeten zoeken.

Wat wel een redelijke mogelijkheid is, maar niet precies wat je vraagt, is met 2 of 3 andere studenten een 4 of 5 kamer-huurflat bewonen. Dan heb je met 3 of 4 personen een douche/badkamer en zo ook de keuken. De huurprijs zal (veel) lager zijn dan 450,= p.p.
Om e.e.a. te kunnen huren is een mogelijkheid een vader/ouder bereid te vinden om als hoofdhuurder te fungeren en vervolgens bij de studenten (als onderhuurders) te incasseren p.p. natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt met een aantal studenten een huis huren. Vaak vragen ze wel iemand die garant staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je geen eigen keuken en badkamer..
De huizenmarkt is bepaald door vraag n aanbod. In een economische crisistijd is de vraag naar goedkope woningen juist enorm flink toegenomen en het aanbod blijft hetzelfde of daalt (verval van woningen). Zelden stijgt het aanbod (nieuwbouw) want bijna niemand heeft het kapotaal om te ondernemen (en leningseisen zijn strenger).

Dus in een notendop het is hel erg moeilijk.

Maar je kunt altijd proberen op het platteland, maar dan ben je gelijk weer dat geld kwijt aan vervoer :) of jezelf vroeg inschrijven op een subsidie-woning-lijst en gewoon uitwachten misschien.

Het beste kun je gewoon ergens bij zien te verdienen en dus je mogelijkheden verruimen.