Wat is de allerbeste oplossing tegen zilvervisjes in huis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
13.8K

Antwoorden (13)

Als het er veel zijn moet de gemeente eraan te pas komen.Het huis en,als je in een rijtjeshuis woont,ook het huis van je naaste buren moet helemaal ontsmet worden.
Dit omdat ze vooral papier eten en serieus schade kunnen aanrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bedoelt papiervisje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat dat hetzelfde was,ze lijken erg veel op elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat ze hetzelfde zijn want ze zitten heel veel in boeken
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ooit was het bij ons een plaag. Elk zilvervisje die ik zag altijd gedood. Sinds een paar jaar zijn ze vanzelf helemaal verdwenen. Snap het ook niet helemaal..
Veel info over zilvervisjes, en bestrijding, zie onderstaande link.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, het is een goede link.
Die beestjes zijn echt walgelijk! Ik heb even gezocht en ik kom op deze site uit: http://www.zilvervisje.nl/N_frame.html?http://www.zilvervisje.nl/?gclid=CP7lv-K3u58CFQMu3godQij2zQ

Daar verkopen ze middeltjes tegen deze beestjes. Het is nu afgeprijst naar 45 euro maar ik neem aan dat het dan ook wel werkt en het het geld waard is want je word er helemaal kriegel van!

Het kan ook dat ze vanzelf weggaan maar daar zou ik echt niet op wachten!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze oplossing is wel duur en ingewikkeld, maar bedankt
Ze verschijnen veelal als het buiten vochtig is en verdwijnen vanzelf weer.Ze zijn onschadelijk voor de gezondheid en kruipen doorgaans alleen over de vloer.Het rare is..overdags zie je ze niet dus kun je ze niet opzuigen met de stofzuiger,soms zie ik er savonds een op de vloer rond kruipen en pak hem met een keukenrol velletje op en doe hem in de afvalbak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast alle bestrijdingsmiddelen is het belangrijk dat je huis niet te vochtig is. Beestjes houden van een goed geïsoleerd vochtig huis. Je bed goed luchten en daar waar het vochtig is een vochtvreter plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zilvervisje leven in een vochtig klimaat; door goede ventilatie kunt u vocht afvoeren. Laat geen suiker of zetmeel houdende producten rondslingeren, want daar zijn ze dol op. Een halve aardappel ‘s avonds in een open plastic zakje neerleggen is een goede manier om ze te vangen. Zilvervisjes zijn niet schadelijk; het is niet nodig ze met chemische middelen te bestrijden.
Wil je toch chemisch bestrijden, koop dan een ongediertespray met de werkzame stof chloorpyrifos. Dit bestrijdingsmiddel wordt opgenomen via de huid van de zilvervisjes en hiervan gaan ze zeker dood. Het uitroeien van de zilvervisjes zal niet vanzelf gaan. Gebruik het bestrijdingsmiddel op alle plaatsen kieren en gaten waar u het zilvervisje heeft gezien. Ook wanneer de zilvervisjes bijvoorbeeld 1 of 2 weken later over de behandelde plek kruipen zullen ze toch nog overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik doe is niet zo netjes van mij, maar het help wel.

Ik help ze doorgaan naar een nieuw en misschien beter leven.

Er zijn er steeds minder geworden, maar misschien zijn ze wel bang voor me geworden.
Maar bij elke ziel moet ik wel een traan laten. Ik vind dat echt heel moeilijk.

Maar ze zijn gewoon zo moeilijk te vangen om ze buiten te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zijn ze gedoomd om dood te gaan. Waarom leven ze dan nog uberhaubt, waarom bestaan ze nog als soort.
paulus811
14 jaar geleden
dat kunnen de zilvervisjes zich van ons ook wel afvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ze niet uitroei zit het hel huis er binnenkort onder, dat wil ik echt niet en daarbij komt nog dat ik ze niet uitgenodigd heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daar komen we weet net uit op de sterkste van de natuur.
Wie heeft bepaald dat de mens alles van de natuur mag beheersen. Als wordt verdrukt zodat de mens meer plek krijgt.
Dier en planten zijn altijd verdrukt en in de hand gehouden. Je kan een zilvervis toch niet de schuld geven dat hij wil (over)leven. Dat doen wij ook.
Alles en iedereen zou een plekje moeten hebben.
Preventief = Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving, door de cv wat hoger op te stoken en veel te ventileren met droog zonnig weer. Ze gaan namelijk dood als de luchtvochtigheid minder is als 50 % dus hoe lager de luchtvochtigheid hoe sneller je ervan verlost word en de vermenigvuldiging steeds minder wordt.

Ze zijn ook lichtschuw houden zich vooral op in naden en kieren maar ook achter wanden en vloertegels die niet goed zijn afgevoegd of afgekit. Ze eten oa suiker, zetmeel en stijfsel zorg dat deze produkten en de resten niet in de directe buurt zijn bestrijding.

Biologisch = Ze vangen met een doorgesneden beetje uitgeholde aardappel 's nachts in een open plastic zakje op de plaats zetten waar ze zitten 's morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in het dichtgeknoopte zakje naar buiten in de afvalbak.

Informeer ook nog even bij de buren of zij er ook last van hebben want ze gaan door de waterleidingen naar andere plaatsen. Dus als jij het gaat bestrijden en de buren hebben ze ook dan is het dweilen met de kraan open zal ik maar zeggen.

Dit heb ik gevonden op internet.

http://huis-en-tuin.kwero.nl/diversen/588-bestrijding-zilvervisjes.html

Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet zeker of dit antwoord klopt, en
ik ben er zelf als de dood voor, maar misschien als je een spinnen in je huis neergooit, dat ze dan weggaan, want volgens mij eten ene paar goede spinnen de beestjes wel op.

Dit staat ook nog op een website:
Je kunt ze vangen met een doorgesneden beetje uitgeholde aardappel 's nachts in een open plastic zakje op de plaats zetten waar ze zitten 's morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in het dichtgeknoopte zakje naar buiten in de afvalbak.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik hoor dat het neerleggen van een rode peper ook helpt. Leg het vooral bij de donkere plekjes want daar schuilen ze, bijv in de hoekjes van de zolder als ze op zolder zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt maar spinnen vind ik denk ik nog enger, de aardappel lijkt me beter.
Koop een hengel en vang ze!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waaha xD nou succes! :p zal wel effectief zijn!
Leg mottenpapier op de plek waar ze veel zijn: bijvoorbeeld lades met papier. Degene die er zijn gaan dood en er komen als het goed is geen nieuwe!

Zilvervisjes blijven plakken op een lijntje honing. Een plastic zakje of bakpapier nemen. Lijntje honing er op smeren en neerleggen op een plek waar ze rondlopen. Ik weet niet of ze door de honing aangetrokken worden. Misschien volstaat een plakstrip zoals voor vliegen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je er niet aan wennen? Ze doen geen kwaad en zijn eigenlijk best gezellig als je eraan gewend bent. Waarom zou je een levend wezen doden dat jou geen kwaad doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo gezellig? ik vind ze vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je er kennelijk nog niet aan gewend. Geef ze eerst eens een naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het wel de papiervisjes zijn (ze zitten veel in de boeken van giweda) dan zijn ze wel schadelijk hoor.Ze beschadigen de boeken en kunnen het behang van je muren afvreten.
Mijn zus had ze ook in haar boeken/fotoalbums zitten.
De gemeente heeft het hele huis en de huizen van de buren ontsmet.
Ik denk niet dat ze zijn meeverhuisd zoals je aangeeft, juist omdat je in een nieuwbouwhuis woont zijn ze heel erg aanwezig!

Dit komt omdat in een nieuwbouwhuis de muren, vloeren en het hout nog erg vochtig zijn en zoals eerder al geschreven deze beestjes erg van vocht houden.

Ik zou er voor zorgen dat je de komende tijd gewoon je hele huis goed stookt (is niet alleen voor deze beestjes, maar zowieso goed in een nieuwbouwhuis!) zodat alles lekker kan drogen en zo om de dag even een kwartiertje lekker alle ramen tegen elkaar open zetten. Goed en actief ventileren dus, niet van uitgaan dat de ingebouwde mechanische ventilatie genoeg is.

Voor de rest wanneer je ze ziet gewoon pletten en eventueel op plaatsen waar ze in zeer grote getale zitten de kieren afdichten.

Als het vocht uit je huis is, zijn de zilvervisjes ook weg. En tot die tijd doen ze geen kwaad, ik snap dat je het idee niet lekker vindt, maar ik zou echt de moeite niet gaan nemen om ze actief te bestrijden zo lang je huis vochtig is kom je er namelijk toch niet vanaf.