Hoe haal je balpenvlekken van plastic?

Ik heb een plastic etui en daar heb ik per ongeluk met balpen op geknoeid, hoe gaat dit eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.7K

Het beste antwoord

leg de etui een nachtje in melk
Daarna goed schoonmaken met een witte doek met aceton en droogdeppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Balpenstrepen of vlekken van balpen kunnen we haast van alle gladde niet poreuze oppervlakten verwijderen met een gewoon sopje.

Balpenvlekken of strepen op parket behandel je met spiritus. Omdat spiritus niet alleen de balpenstreep maar ook de was weghaalt, moeten je de behandelde plek met was behandelen, goed in de was zetten, die in laten trekken en opnieuw uitpoetsen. Voor het weghalen van balpenstrepen op linoleum kun je gebruik maken van sterk verdund bleekwater.

Balpenvlekken kun je ook met alcohol opnemen, maar wel letten op de kleurechtheid van het materiaal.

Op kunststof wil wasbenzine nog wel eens wonderen verrichten. Anders kan je een gum voor balpen proberen. Eerst op onopvallende plek kijken of het geen kunststof dof maakt of afslijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een Balbo powerpad, verkrijgbaar bij blokker en marskramer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je balpen hebt in een plastic etui kun je dat gerust met een schuurmiddel en afwassponsje te lijf gaan.Even na spoelen en je ziet er niks meer van.