Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is het mogelijk dat een koopwoning verhuurd wordt?

Uit nieuwsgierigheid vroeg ik mij af of en in welke gevallen het mogelijk is dat een koopwoning te huur kan worden aangeboden. Wat zijn dan de regels in zo'n situatie voor zowel verhuurder als huurder? Kan ik bijvoorbeeld bij een makelaar terecht met de vraag of ze een woning evt. kunnen verhuren?

Alvast dank voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
753

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit kan gewoon als je er geen hypotheek (meer) op hebt.

Als je er nog wel een hypotheek op hebt kan de bank moeilijk doen maar momenteel is er een stuk makkelijker verhuur mogelijk van een tweede huis als je dat niet kan verkopen op de huidige markt via de leegstandswet: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/kan-ik-mijn-woning-tijdelijk-verhuren.html

Als het mag van de bank en de gemeente kun je vaak via een makelaar je huis verhuren ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info. Hoe zit het bijvoorbeeld wanneer er een huis te koop staat. Zou het dan in overleg mogelijk zijn dat je dat huis kunt huren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je de link even lezen die ik gaf want dat GAAT nu juist over je huis verhuren als je je huis niet kunt verkopen.
Als het voor een overbruggingsperiode is, doet de bank niet moeilijk. Stel dat je zelf al een huis hebt verkocht en je kan nog niet in je nieuwe huis, dan doet de hypotheekverstrekker niet moeilijk als je een onverkoopbaar huis wilt huren.Voor langere/onduidelijke periode kan verhuur van een pand aan jou worden geweigerd.Dit in verband met de huurbescherming.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding