Als je twee appartementen hebt in hetzelfde gebouw, deze zijn gesplitst, moet je dan dubbele servicekosten betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Ja, want als je dat niet doet draaien de andere bewoners op voor de kosten van dat ene deel minder. Het is de bedoeling dat je samen de kosten deelt dus als er één of meer bewoners niet meer betaalt worden de kosten hoger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja want de servicekosten worden per woning gerekend en niet per huurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak worden de servicekosten berekend naar het aantal m2 van een appartement, zodat een groter appartement meer betaald dan een kleiner appartement.
Zoals je aangeeft zijn de 2 appartementen gesplitst, dus zijn het binnen de VVE 2 appartementen die ieder een eigen bedrag aan servicekosten hebben.
De hoogte van de servicekosten zijn bij de VVE op te vragen.