Kun je vloertegels, die gevoegd zijn, opnieuw voegen met een andere kleur? en blijft dit ook zitten?

De bestaande vloer van de vorige bewoners in ons huis is wit met zwarte voegen, de voegen zou ik graag dezelfde kleur willen geven voor een betere uitstraling

Weet jij het antwoord?

/2500

Is mogelijk volgens mij je zult alleen heel voorzichtig de oude voegen er eerst moeten uit breken... Dan kun je pas opnieuw voegen

Je hebt wel speciale voegenverf, waarmee je de voegen een andere kleur kan geven. Dat is alleen wel voor muurvoegen, dus weet niet hoe slijtvast dat is op een vloer.

Oude voegen helemaal uitkrabben, zover dat het nieuwe voegsel weer 'houvast' heeft. Daarna opnieuw voegen in de gewenste kleur.

Uit eigen ervaring weet ik dat je voegen kan vervangen, en dat het ook goed blijft zitten, als je een voegmiddel van goede kwaliteit neemt. De oude voegen kan je uitslijpen met een speciale voegenfrees (b.v. van Dremel). Zet wel een veiligheidsbril op... Succes met de klus!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100