Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een gaskachel om een ruimte te verwarmen net zo duur als c.v.?

De ketel staat in de kamer/open keuken. Ik kan het met de gaskachel net zo warm krijgen als met de c.v., maar wat is duurder?
Ik begrijp dat als de cv. niet brandt, dan ook de rest van het huis niet verwarmd wordt, maar daar gaat het me even niet om.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een gaskachel is goedkoper aangezien je die alleen aandoet als je er bent. De warmte die dat afdraagt is voldoende voor de rest van de tijd als je er niet bent dat het niet "vriest". Sterker nog: een gaskachel gekoppeld aan flessengas is zelfs goedkoper. Gas kost niets, maar als je aan het "Net" zit, betaal je ook voor die infrastructuur, het onderhoud ervan etc. Het is alleen wel een gesjouw met die flessen.

(tip: koop een geiser die butaan/propaangas aankan om mee te douchen, scheelt je klauwen aan geld)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het is niet waar dat gas niets kost. En een centrale verwarming zet je ook alleen aan als je thuis bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flessengas is veel duurder bij een normaal jaarverbruik.
Het rendement van een HR-ketel is veel hoger.
Vergeet hierbij ook het verschil tussen een open en een gesloten systeem niet, hoewel daar over niks in de vraag staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Kitten,ik merk het hier ook met mijn gaskachel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stroom? Wie heeft het over stroom, maar als het over verwarmen op stroom (elektriciteit) gaat dan is een cv-ketel gas zeker goedkoper.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding